دوربین مدار بسته شرکت ها
نوشته شده توسط : جعفر

 

دوربین مدار بسته شرکت ها

دوربین مدار بسته شرکت ها

انواع مختلفی از این دوربین ها وجود دارد بنابراین شما چطور باید تشخیص دهید کدام یک برای دفتر کار شما بیشتر مناسب است؟

در این پست می خواهیم برخی از روش های تعیین دوربین مدار بسته مناسب برای شرکت ها را بررسی کنیم. انتخاب دوربین مدار بسته برای شغل شما ابتدا بستگی به انتظارات شما از دوربین دارد. برای مثال نظارت بر پرسنل در یک شرکت کوچک به دوربین مشابه برای یک انبار بزرگ نیاز ندارد. به همین ترتیب، کنترل محیط بیرون و داخل یک شرکت، نظارت در روز و شب و میزان پوشش هم به انواع متفاوتی از دوربین ها نیاز دارد.

نظارت بر شرکت های کوچک

دوربین های مدار بسته شرکت های کوچک می توانند انواع مختلفی از لحاظ اندازه، نوع، سبک و هزینه داشته باشند. معمولا نظارت ویدیویی در شرکت های کوچک برای کنترل پرسنل و مراجعه کنندگان انجام می شود. یعنی این محیط ها نیازی به محصولات خیلی پیچیده و خلاقانه ندارد. این محصولات نسبتا ارزان هستند حتی اگر نیاز به سیستم چند دوربینی برای پوشش کامل داشته باشید.

اگر فقط می خواهید بر یک محیط کوچک که نه تنها یک نقطه را پوشش می دهد نظارت داشته باشید، دوربین های فشنگی گزینه مناسبی هستند. این دوربین ها روی دیوار نصب شده و نصب آن به کمک حرفه ای نیاز ندارد.

نظارت بر شرکت های بزرگ

دوربین های مناسب برای شرکت های بزرگ باید بتوانند محیط بزرگتری را پوشش دهند. شما باید محیط را اندازه گیری کنید تا بتوانید دوربین و لنز مناسبی را انتخاب کنید. بسیاری از مدیران شرکت های بزرگ ترجیح می دهند سیستم های نظارتی برای کنترل پرسنل و دارایی ها را به صورت همزمان داشته باشند. این یعنی باید یک سیستم نظارتی کامل تهیه شود. دوربین های گنبدی رایج ترین انتخاب برای دفاتر بزرگ است.

یک دلیل آن این است که آنها می توانند بدون اینکه کسی متوجه زاویه دیدشان شود، به نظارت همه جانبه بپردازند. علاوه بر این، دوربین های گنبدی برای نصب روی سقف مناسب بوده و میدان دید وسیع تری را پوشش می دهند.

در دفاتر که دارای ارتفاع سقفی معمولی هستند و احتمالا دوربین مدار بسته در ارتفاع ۲۷۰ سانتیمتری از کف نصب می شود، می توانید از لنزهای ۳٫۶ میلیمتر و ۲٫۸ میلیمتر استفاده کرد. برای این ارتفاع معمولا لنزهای بیش از ۳٫۶ میلیمتر توصیه نمی شود.

نظارت بر انبارها

نظارت بر انبارها

استفاده از دوربین مدار بسته در انبارها یک ضرورت است. هدف از نصب این دوربین ها نه تنها نظارت بر پرسنل و محافظت از کالاها بلکه انجام اقدامات پیشگیرانه است. یکی از دلایل لزوم این دوربین ها این است که در صورت وقوع حادثه یا جراحت به دلیل سهل انگاری از قوانین ایمنی، تعهدی متوجه مالک مجموعه نخواهد بود. دوربین مدار بسته PTZ گزینه شناخته شده ای برای نظارت بر انبارها است.

این دوربین ها در مقایسه با سایر دوربین ها توانایی پوشش محیط های وسیع تری را دارند چون می توان آنها را در جهات مختلف حرکت داده و زوم کرد. دوربین های PTZ قابلیت حرکت در مسیرهای از پیش تعریف شده را هم دارتد یعنی در زمان حرکت، می تواند دو ناحیه جداگانه رو پوشش دهد و در هزینه های شما برای خرید چند دوربین صرفه جویی کند.

نظارت در داخل و بیرون مجموعه

دوربین های مخصوص نظارت داخلی معمولا ارزان تر بوده و به فناوری های کمتری نیاز دارند. همچنین به مراقبت در برابر آب و هوا و مقاومت لنز نیاز نیست. دوربین های نظارتی محیط بیرونی باید دارای امکانات مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی، لنزهای قطور و نصب صحیح باشند. اشتباه رایجی که در نصب دوربین های بیرونی توسط افراد غیر متخصص ایجاد می شود، جایگذاری و نصب اشتباه این دوربین ها بوده که باعث ورود رطوبت به داخل آن و ایجاد کپک می شود.

یکی دیگر از اشتباهات، انتخاب لنزهای اشتباه است. حتما قبل از خرید دوربین مدار بسته مناسب برای شرکت ها، در مورد میدان دید، فاصله و طیف پوشش دهی آن تحقیق کنید.

نظارت در روز و شب

نظارت در روز و شب بر طبق شرایط نوری بسیار متفاوت است. شرایط نوری نقش مهمی در توانایی دوربین در ارائه نظارت دقیق و ثبت ویدیوهای کارآمد ایفا می کند. در زمان نصب دوربین مدار بسته مناسب برای شرکت ها، حتما آنها را در نقاطی قرار دهید که از نور بهینه برخوردار هستند. حتی اگر دوربین های دید در شب تهیه کرده اید باید بدانید که بیشتر آنها باید میزان مشخصی نور داشته باشند تا بتوانند تصاویر شفافی ایجاد کنند که موارد موجود در آن قابل تشخیص باشند.

مقالات مرتبط با دوربین های مداربسته:

https://hiktejarat.com/product-category/storage/

https://hiktejarat.com/product-category/storage/digital-video-recorder/dvr-16ch-all/

https://hiktejarat.com/product-category/storage/network-video-recorder/nvr-8ch/

https://hiktejarat.com/product-tag/دستگاه-hd/

https://hiktejarat.com/product-tag/2-مگاپیکسل/

https://hiktejarat.com/product-tag/4پورت/

https://hiktejarat.com/product-tag/4-مگاپیکسل/

https://hiktejarat.com/product-tag/5-پورت/





:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: